Χαρές παι πανηγύρια για την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή και την Οργανωτική Επιτροπή των Αγώνων του Λονδίνου! Περισσότεροι από 5,1 εκατομμύρια άνθρωποι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που γνωστοποιήθηκαν σήμερα, παρακολούθησαν τους ΟΑ, σε όλες τις πόλεις της Βρετανίας τις πρώτες 8 ημέρες των αγώνων! Το ρεκόρ προσέλευσης σημείωσε χθες, Κυριακή, το ολυμπιακό πάρκο, με 719.000 θεατές, αριθμός που αντιστοιχεί στο 92% της συνολικής χωρητικότητας των εγκαταστάσεων που περιλαμβάνονται σε αυτό.
Η 8η μέρα των αγώνων δικαιολόγησε έτσι απόλυτα τον τίτλο "super Sunday", που της είχε δοθεί, καθώς ήταν η πλέον "πολύβουη" και "γεμάτη" ημέρα του προγράμματος, με 25 τελικούς να έχουν διεξαχθεί σε όλα τα αθλήματα, επιπλέον των λοιπών αγωνιστικών εκδηλώσεων στα 26 ολυμπιακά σπορ.
Περίπου 60.000 θεατές παρακολούθησαν τα αγωνίσματα του τριάθλου γυναικών στους δρόμους της βρετανικής πρωτεύουσας, καθώς και τον μαραθώνιο γυναικών, που διεξήχθη παράλληλα. Επίσης, 15.000 φίλαθλοι κατέκλυσαν το Ουίμπλεντον για τους τελικούς των ανδρών και του μικρού διπλού, ενώ χιλιάδες άλλοι παρακολούθησαν τους αγώνες σε γιγαντο-οθόνες στα περιφερειακά courts του κλαμπ.
"Νιώθουμε την ατμόσφαιρα στα στάδια, στην πόλη, ακόμα και στους δρόμους όταν διεξάγονται "ανοιχτά" αγωνίσματα. Ο κόσμος υποστηρίζει τους αγώνες και ενθαρρύνει με πάθος τους αθλητές" σχολίασε στην γραπτή αναφορά του προς της ΔΟΕ, ο εκτελεστικός διευθυντής των αγώνων, (γνωστός μας) Ζιλμπέρ Φελί και συμπλήρωσε: " Έχω επισκεφθεί ως τώρα 18 εγκαταστάσεις αθλημάτων για να μιλήσω με τους προέδρους των διεθνών ομοσπονδιών και τους φορείς κάθε αθλήματος. Όλοι τους είναι πολύ χαρούμενοι τόσο για την οργανωτική επιτυχία από πλευράς Βρετανών, όσο και για την προσπάθεια του κόσμου να υποστηρίξει τους αθλητές, ώστε να αγωνιστούν στις καλύτερες συνθήκες".
Η ΔΟΕ είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένη, γιατί πέραν της μαζικής προσέλευσης κόσμου στα στάδια, μετά το πρώτο 4ήμερο των αγώνων, πολύ μεγάλος αριθμός Λονδρέζων μαζεύονται σε δημόσιους χώρους για να παρακολουθήσουν τους αγώνες. Πολλές γιγαντο-οθόνες με ζωντανές μεταδόσεις των αγώνων, καθόλη τη διάρκεια τους, έχουν τοποθετηθεί σε όλη την έκταση της Βρετανίας. Εκεί μαζεύονται όσοι δεν...κληρώθηκαν να πάρουν εισιτήρια των αγώνων. Στη διάρκεια της "super Sunday" μάλιστα, περισσότεροι από 350.000 άνθρωποι υπολογίζεται ότι επισκέφθηκαν αυτούς τους χώρους, στους οποίους περιλαμβάνεται και το περίφημο πάρκο Hyde Park στο κέντρο του Λονδίνου, σε διάφορα σημεία του οποίου έχουν τοποθετηθεί 5 γιγαντιαίες οθόνες (!) και οι αγώνες συνδυάζονται με καλλιτεχνικά γεγονότα, συναυλίες, αλλά και αθλητικές εκδηλώσεις!
Ίδιαίτερη απήχηση έχει ακόμα το fun zone στο ολυμπιακό πάρκο του Λονδίνου, όπου χιλιάδες άτομα συνωστίζονται και παρακολουθούν τους αγώνες σε video-walls ...ξαπλωμένοι σε απέραντες εκτάσεις γρασιδιού, απολαμβάνοντας ένα είδος "αθλητικού πικ νικ".
Η οργανωτική επιτροπή προμηθεύει καθημερινά βίντεο των σημείων αυτών στην ΔΟΕ, προκειμένου να πείσει για την επιτυχία των αγώνων, την απήχησή τους στους πολίτες και φυσικά τη στήριξη στο εγχείρημα και τους αθλητές.
Αντικειμενικοί παρατηρητές αναφέρουν πάντως ότι μεγάλο ρόλο στην μεταστροφή και συμπεριφορά των Βρετανών απέναντι στους ΟΑ παίζει η εντυπωσιακή παρουσία της ολυμπιακής τους ομάδας, η οποία έχει να επιδείξει σε 9 ημέρες την κατάκτηση 40 μεταλλίων, εκ των οποίων τα 18 είναι χρυσά. Οι Βρετανοί ολυμπιονίκες απολαμβάνουν εντυπωσιακής προβολής από τα ΜΜΕ της χώρας και όλος ο τύπος είναι συντονισμένος στην προσπάθεια αυτή.