Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Πανευτυχής και Έλληνας δήλωσε ο Φερνάντο Σάντος μετά την μεγάλη νίκη επί της Ρωσίας και την ηρωική πρόκριση στα προημιτελικά του Euro 2012, μιλώντας στα ΜΜΕ στο ξενοδοχείο «Βαρζαβιάνκα» όπου διαμένει η εθνική ομάδα, περίπου 40 χιλιόμετρα μακριά από τη Βαρσοβία.

«Νοιώθω μια τεράστια χαρά για το γεγονός ότι με τη δουλειά μας δίνουμε χαρά σε όλο τον ελληνικό λαό, που δοκιμάζεται σκληρά αυτή τη στιγμή. Δεν έχω δει τις εικόνες με τους πανηγυρισμούς των Ελλήνων σε όλο τον κόσμο, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό έγινε και αισθάνομαι πάρα πολύ όμορφα», είπε ο κ. Σάντος, ο οποίος στη συνέχεια ρωτήθηκε και απάντησε για: Το πώς θα αισθανθεί αν παίξουμε εναντίον της Πορτογαλίας: «Αυτή τη στιγμή είμαι Έλληνας, οπότε δεν την καταλαβαίνω αυτή την ερώτηση».

Για την απουσία του Καραγκούνη από τον επόμενο αγώνα, τόνισε πως: «ο Καραγκούνης είναι ένας πολύ σημαντικός παίκτης, λόγω εμπειρίας και ικανότητας αλλά και έμπνευσης για τους νεαρότερους ποδοσφαιριστές. Το ότι ήταν άδικη η κάρτα που δέχθηκε, μας κοστίζει ακόμη παραπάνω. Σε κάθε περίπτωση, σε μένα επαφίεται να βρω την κατάλληλη λύση για να μπορέσουμε να κάνουμε έναν καλό αγώνα την Παρασκευή. Είμαι σίγουρος ότι όποιος κληθεί να καλύψει το κενό του, θα το κάνει χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα».

Για τη συνέχεια στη διοργάνωση σημείωσε ότι: «Έχουμε μπει σε μια τελείως διαφορετική φάση. Όλοι οι αντίπαλοι είναι πολύ δύσκολοι αλλά μιλάμε για νοκ άουτ παιχνίδια, οπότε όλα μπορούν να γίνουν. Η Γερμανία έχει το προβάδισμα, αν είναι αυτή η αντίπαλό μας, όμως έχουμε κι εμείς τις δικές μας πιθανότητες και θα τις κυνηγήσουμε μέχρι τέλους».

Για τη Γερμανία ο Πορτογάλος τεχνικός ανέφερε πως: «Η γερμανική είναι ομάδα που την ξέρουμε καλά. Έρχεται σε βάθος χρόνου και τη γνωρίζουμε καλά. Το να μιλάμε για την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά της είναι πρόωρο, γιατί ακόμη δεν είναι σίγουρο ότι υα είναι ο αντίπαλός μας στον επόμενο γύρο».

Για την αντίδραση των διεθνών όταν παίζουν με την «πλάτη στον τοίχο» υπογράμμισε πως: «από ότι φαίνεται είναι καλύτερα, γιατί η συγκέντρωση των ποδοσφαιριστών είναι εκεί που πρέπει από την πρώτη στιγμή στους νοκ άουτ αγώνες. Πρόκειται φυσικά για πολύ δύσκολα παιχνίδια, ωστόσο αναγνωρίζω ότι για μας φέρνουν κάποια συγκεκριμένα οφέλη».

Για την αργοπορία στην ανανέωση του συμβολαίου του, είπε ότι : «υπήρχε μεγάλη εμπιστοσύνη της ΕΠΟ προς το πρόσωπο μου. Εγώ σκεφτόμουν να εργαστώ σε καθημερινά (σ.σ. σε σύλλογο), γι΄ αυτό άργησα να απαντήσω, Δημιουργήσαμε ένα πλάνο που αφορά όλα τα στρώματα των εθνικών ομάδων, κι αυτό μου δίνει επιπλέον κίνητρο. Το ζήτημα ήταν αν υπάρχει εμπιστοσύνη ή όχι».

Για την αλλαγή του «τριγώνου» στη μεσαία γραμμή (2-1, αντί 1-2), ανέφερε: «το ότι αλλάξαμε το τρίγωνο στον αγωνιστικό χώρο δεν έχει να κάνει με τα προηγούμενα παιχνίδια και ό,τι συνέβη εκεί. Μιλάμε για μια τελείως διαφορετική στρατηγική. Οι Ρώσοι δύσκολα αφήνουν πρωτοβουλία στον αντίπαλο, γι αυτό εναντίον τους το 2-1 στο κέντρο ήταν καθαρά θέμα στρατηγικής. Όταν όμως δέχεσαι δύο γκολ σε έξι λεπτά, όπως με την Τσεχία, όλα τα πλάνα πάνε στράφι. Αν πάντως εξαιρέσουμε τα πρώτα 10΄ με Τσεχία και τα 20΄-25΄ με την Πολωνία, κάναμε καλό παιχνίδι για μεγάλο διάστημα και στους προηγούμενους δύο αγώνες».

Για το πόσο βοηθούν τέτοιες επιτυχίες τους νεαρούς διεθνείς, δήλωσε ότι: «οι επιτυχίες βοηθούν πολύ τα νέα παιδιά. Καταλαβαίνουν ότι η ομάδα έχει δυναμική, έχει προοπτική… Τα χαρακτηριστικά της ομάδας του 2004 είναι διαφορετικά με τη σημερινή. Πρέπει να δημιουργήσουμε μια νέα φιλοσοφία, η οποία πάντως έχει αρχίσει να φαίνεται. Με αυτό τον τρόπο πιστεύω ότι η Ελλάδα και θα γίνει καλύτερη, και θα συνεχίσει να φέρνει επιτυχίες. Είναι πάντως πιο δύσκολο κομμάτι αυτό, εξ ου και τα βήματα προόδου είναι αργά αλλά σταθερά. Τέτοιες επιτυχίες μόνο βοήθεια προσφέρουν».

Για το που μπορεί να φτάσει η Ελλάδα στη διοργάνωση, τόνισε πως: «μπορούμε να φτάσουμε παντού… Όλα τα ματς είναι νοκ άουτ, όλα διαρκούν 90 λεπτά οπότε μπορούν να συμβούν τα πάντα. Ξέρουμε ότι δεν είμαστε οι καλύτεροι του κόσμου αλλά ξέρουμε επίσης και ότι όποιος και αν βρεθεί απέναντι μας, θα πρέπει να φτύσει αίμα για να μας νικήσει».

Τέλος, για το αν θα είναι ο Μάκος ο αντικαταστάτης του Καραγκούνη, ανέφερε: «δεν θα έλεγα ότι ο Μάκος έχει προβάδισμα, Η χθεσινή αλλαγή ήταν τακτικής, λόγω της πίεσης της Ρωσίας. Είναι καλός αμυντικά και έχει ικανότητα στο ψηλό παιχνίδι. Αν το σκορ ήταν 0-0 και είχαμε να κάνουμε μια αλλαγή, ίσως η επιλογή να ήταν διαφορετική αλλαγή».

* Ο Πορτογάλος τεχνικός συναντήθηκε με το γιο του που ήρθε από τη Βραζιλία και ξενύχτησε μαζί του ως τις 05:00 τα ξημερώματα της Κυριακής, ενώ το πρωί πήγε στην εκκλησία.